Del 27 al 31 de maig s’ha celebrat el Campionat d’Europa B de rugbi en cadira de rodes al “Pabellón Siglo XXI” de Saragossa on la Selecció Espanyola s’ha proclamat campiona, aconseguint d’aquesta manera un ascens històric a l’elit del rugbi en cadira de rodes europeu.
Espanya va començar amb una derrota davant de República Txeca (44-45) en la fase de grups, tot i aquesta derrota, els jugadors i jugadora dirigits per Mariano Hurtado van guanyar davant Sud-àfrica (54-39) i Suècia (43-55). En semifinals van guanyar en un emocionant partit davant Itàlia (50-44) i, a la gran final, es van imposar a Suècia per un ajustat 51-50).
Sis esportistes catalans han format part d’aquesta selecció, Christian paez, Xavi Lorca, Javi Quiles, Marc Subiron, Marta Llauradó i Juan Tijan. A més, de David Campón, coordinador nacional del rugbi en cadira de rodes. Espanya jugarà per primera vegada en l’Europeu A, a més de participar als Jocs Paralímpics Europeus que se celebraran a Ginebra (Suïssa) en el 2027. Un gran èxit que arriba després de moltes temporades de molt bon treball i promoció d’aquest esport.
Foto: FEDDF